Gezonde snoepjes

Vandaag een mini receptje! Net zoals velen houd ik van lekker eten, en stiekem ook wel van een beetje snoepen. In combinatie met de sporten die ik doe vind ik het ook belangrijk gezond te eten. Daarom ga ik soms op jacht naar receptjes voor gezondere snacks en ook snoepjes! Vandaag deel ik dit, hele makkelijke maar wel enigszins geduld eisende, receptje. Ik heb namelijk Fruit Roll-ups gemaakt!

Je hebt maar heel weinig nodig:

  • Fruit naar keuze ( en de hoeveelheid ligt een beetje aan de grootte van je bakplaat, ik heb een klein oventje en gebruikte ongeveer 250/300 gram in totaal)
  • Beetje honing naar smaak
  • Een bakplaat met beetje opstaande rand
  • Flinke dosis geduld
  • Een blender

Het is eigenlijk ook wel heel makkelijk; je pureert het fruit in de blender (en voegt daarna een beetje honing naar smaak toe), bekleed een bakplaat met bakpapier en je strijkt daarna het mengsel glad op de bakplaat (een paar mm dik). Deze stop je in een voorverwarmde oven van 100 graden. Ik bak deze roll-ups altijd 2,5 uur op de laagste plek in de oven. Ze zijn goed als het mengsel “droog is”, mag nog wel een beetje plakken, dat ligt aan het soort fruit dat je gebruikt.

Nadat je ze uit de oven hebt gehaald kan je ze laten afkoelen (gaat heel snel!) en in stukjes snijden of knippen. Je kan ze oprollen of gewoon plat laten, en ik heb ze op z’n langst een week bewaard in een afgesloten doos (maar dat houden ze denk ik niet vol hoor!)

Als jullie nog leuke tips/receptjes hebben voor gezonde snacks, deel ze! Kan ik altijd erg van genieten.

Let me know als je ze gemaakt hebt!

 

Liefs,

Elana

 

11 gedachtes over “Gezonde snoepjes

  1. Denise zegt:

    Ziet er lekker uit! Het is waarschijnlijk een heel mooi plaatje als je verschillende soorten fruit gebruikt en al dat lekkers in een schaal legt. Heerlijk kleurrijk word het dan 🙂

    Like

Geef een reactie

