New in; Sapcentrifuge!

Hoi allemaal! Vandaag laat ik jullie met trots mijn nieuwste aanwinst zien. Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaresse van een sapcentrifuge! Stond al heel lang op mijn verlanglijstje, ik vind sapjes echt onwijs lekker, maar als je ze geperst koopt in bijvoorbeeld de VitaminStore vind ik ze eigenlijk te duur. Hier kan ik gewoon zelf eindeloos mee combineren, en op de markt is fruit en groente zo goedkoop, dat ik het echt de moeite waard vond. Kijken jullie mee?

dsc04183

Dit is dan de Juicer waar ik voor ging, van Mline. Ik kocht hem op bol.com voor 44,95. Niet zo duur al merendeel van de apparaten die je voorbij ziet komen in professionele filmpjes of barren, maar ik ben natuurlijk student en had er geen honderden euro’s voor over. De reviews waren positief, dus ik besloot een gokje te wagen!

dsc04190

En zo is hij uit de verpakking! De appels heb ik ernaast gelegd ter vergelijking. Zo groot is hij helemaal niet, en dat vind ik prettig, want mijn keuken is ook niet enorm. Hij is gemakkelijk te demonteren, en dat is weer makkelijk voor het schoonmaken. De losse onderdelen kunnen in de vaatwasser, mocht je die hebben. Hij werkt op electriciteit.

Er zitten twee standen op, simpel 1 en 2. Stand 1 is voor zachtere groenten en fruit en stand 2 voor stevigere. Ik heb er tot nu toe; appels, wortels, gember, citroen en boerenkool in gedaan en dat werkte allemaal goed! In de gebruiksaanwijzing staat welke vruchten er in hun geheel in kunnen en welke je moet ontdoen van pitten en dergelijke.

Hij werkt supersnel! Zoals je in bovenstaande foto ziet komt er best wat sap uit die twee appels die ik ervoor had gelegd. Hij wordt wel vrij smerig meteen, dus alles afspoelen na gebruik vind ik wel een must. Het tuitje, waar de sap uitkomt kan je naar boven laten wijzen waardoor je de opvangbak “veilig” eronderuit kan halen.

Mijn eindconclusie; Ik ben meer dan tevreden!! Ik ben benieuwd wat ik hier allemaal mee ga maken, en kan niet wachten om meer combinaties uit te proberen. Ik hoop dat hij het een tijdje volhoudt natuurlijk, maar daar kan ik nu nog weinig over zeggen.

Wat is jullie favoriete apparaat in de keuken?

Liefs,

Elana

10 gedachtes over “New in; Sapcentrifuge!

    • livelaan zegt:

      Ik had dit inderdaad ook heel erg, ‘sar voor deze prijs wilde ik het graag proberen. Vandaag weer andere groenten getest en wederom erg lekker. Omdat het zo snel gaat echt een kleine moeite!

      Like

Geef een reactie

