Eerste week december sportmaand!

Vandaag praat ik jullie bij over hoe mijn eerste week verging. Benieuwd? Lees dan snel verder!

Te beginnen met een mini-disclaimer: Ik heb altijd al veel gesport, eet gezond en hoef niet af te vallen. Dit is voor mij gewoon een uitdaging omdat ik benieuwd ben hoeveel verschillende dingen ik kan ontdekken in vier weken tijd 🙂

Zondag: Ik besloot gewoon een dagje eerder te beginnen. Zondagochtend was ik bij mijn vriend en kon ik niet naar Yoga gaan. In plaats daarvan besloot ik spontaan mijn opa en oma te bezoeken, die wonen op ongeveer 14km afstand aan het strand, en vond het een mooi moment om hierheen te fietsen. Hier deed ik een uurtje over, dus dag 1 was voltooid! Ik vind fietsen heerlijk, dus dit was niet echt een uitdaging.

Maandag: Ik bleef slapen bij mijn opa en oma en fietste dus maandagochtend weer terug. Daarnaast ging ik een uur naar de sportschool, lekker oefeningen doen en 20 minuten op de ergometer. Voelde me heerlijk daarna! Zo fijn als je vrije tijd hebt en dit tussendoor gewoon kan doen.

Dinsdag: Ja, hier ging het een beetje mis. Ik moest heel vroeg werken, daarna had ik een afspraak in Amsterdam en daarna moest ik terug naar Leiden voor een etentje met een vriendin. Om 23:00 was ik thuis en had ik echt geen zin meer om te bewegen helaas.

Woensdag: Yoga day! Ik startte de dag met Club yoga, een combinatie van Tai Chi, Yoga en Pilates. Heerlijk lesje. Daarna deed ik nog een halfuur cardio in de sportzaal, want ik had nog zoveel energie over!

Donderdag: Ik ging naar een step-class. En oh my, die vrouw was enthousiast! We draaiden, schudden, en sprongen in allemaal verschillende combinaties en het was flink aanpoten. Wel een erg leuke, en vooral actieve les!

Vrijdag: Yoga day 2! Ik ging naar Poweryoga, wat een ellende. Ik heb gemerkt dat ik nog wat meer spieren moet kweken voor deze oefeningen. Deed hard m’n best, maar ben er nog lang niet! ’s Avonds trainde ik nog een uur in de sportschool

Zaterdag: Ik volgde een slipcursus (artikel onderweg!) en daarna was het tijd om te gaan paardrijden. Toen ik laat thuis kwam had ik geen zin meer in de sportschool en besloot ik die twee uur op stal als workout te tellen. Je moet iets he.

Zondag: Sinterklaasviering bij mijn ouders! Hierdoor geen tijd gehad om te sporten, maar ik was ook erg moe van de dag ervoor en vond zo’n rustdagje tussendoor helemaal niet erg.

Conclusie: Ik ben best tevreden! Ik baal alleen dat ik niet nog heb gezwommen tussendoor, doel voor deze week :). Daarnaast is het nu over met de festiviteiten en kunnen de pepernoten weer een jaar in de kast. Ook wel lekker.

 

En hoe gaat het met jullie?

Liefs,

Elana

5 gedachtes over “Eerste week december sportmaand!

  1. Denise zegt:

    Wat goed dat je zoveel sport! Een dagje ‘vrij’ is zeker niet erg dan natuurlijk. Ik wandel vrijwel elke dag. Het is niet heel intensief maar sporten zelf vind ik verschrikkelijk om te doen, maar wandelen vind ik heel erg fijn. Wandelen is ook een sport toch? 😉

    Like

  2. Nesrin - Daily Cup of Bla Bla Bla zegt:

    Wauw wat beweeg jij veel! Goed hoor. Ik probeer de maand december ook veel in beweging te blijven. Het lukt tot nu toe aardig.

    Like

Geef een reactie

